Bureau Veritas beleid uitgelicht door Werk Service Punt Amersfoort

07/12/17

“We gaan echt uit van de krachten en talenten van het individu”

Onderstaand artikel is verschenen op www.talentingoedebanen.nu , een initiatief van Het Werkgevers Service Punt (WSP). Het WSP ondersteunt werkgevers bij het vinden en begeleiden van personeel met een arbeidsbeperking. HR-advisor Gabriëlle van den Hoorn en nieuwe medewerker Heidi Koelewijn werden geïnterviewd over de geslaagde match bij Bureau Veritas.

De kern van onze dienstverlening wordt gevormd door mensen. Daarom streven wij ernaar om het allerbeste talent in onze industrie aan te trekken en te behouden. Dit artikel is een mooi voorbeeld van carrière mogelijkheden bij Bureau Veritas.

HR-advisor Gabriëlle den Hoorn van Bureau Veritas vertelt: “Het is eigenlijk ontstaan vanuit een Inclusion beleid vanuit Bureau Veritas. Hieronder valt o.a. meer vrouwen aan de top, meer culturele achtergronden binnen het bedrijf en ook kandidaten vanuit het doelgroepregister.” Om met werkzoekenden uit de doelgroep Banenafspraak in contact te komen, ging Gabriëlle op de Meet & Greet sessie van WSP Amersfoort in gesprek met werkzoekenden. “Zij stuurden een aantal cv’s door, maar dat sloot niet aan bij de vacatures die we op dat moment hadden. Toen kwam de Meet & Greet in beeld en dachten we waarom doen we het niet gewoon andersom. We gaan daar naar toe om in contact te komen met kandidaten, zodat we kunnen kijken wat we elkaar te bieden hebben.”

Heidi werd door het WSP uitgenodigd voor de Meet & Greet. Daar raakte ze in gesprek met Gabriëlle van den Hoorn. Bureau Veritas is een toonaangevende, internationaal georiënteerde dienstverlener op het gebied van testen, metingen, inspecties, validaties, technisch advies, certificering (onafhankelijke externe beoordeling van organisaties en bedrijfsactiviteiten op basis van een specifieke norm), QHSE borging en training rondom onder meer kwaliteit, veiligheid & gezondheid, milieu en maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Heidi: “Ik kende het bedrijf helemaal niet, ik had geen idee wie het zijn, of wat ze doen. Het was een complete verrassing. Maar ik wist wel heel goed wat voor werk ik wilde. Ik heb een administratieve opleiding gevolgd, dus ik wilde echt een administratieve functie.”

 

Samen functie creëren

Na een uitgebreider kennismakingsgesprek, plande Gabriëlle een tweede gesprek met Heidi en de teamleider. “Toen zijn we echt gaan kijken, wat kunnen we jou bieden aan werkzaamheden en wat heb jij ons te bieden? Wat vind je zelf heel erg leuk om te doen, wat past bij jou? Toen kwamen we vanzelf op dit takenpakket en hebben we deze functie gecreëerd.” Heidi verzorgt administratieve werkzaamheden op verschillende afdelingen, zoals rapporten van inspecties controleren en versturen.  “Ik heb de leukste baan van allemaal, want ik mag al mijn collega’s blij maken,” vertelt ze enthousiast.

Tijdens het maken van de functiebeschrijving is meteen duidelijk besproken wat Heidi wel en niet kan. Zo heeft ze afgesproken dat ze, mede door haar spraakgebrek, geen telefoon aanneemt. Met inwerken is ze begonnen op één afdeling en heeft dat steeds verder uitgebreid. “Het ging eigenlijk gelijk goed. Tuurlijk moesten ze even wennen, ik praat nou eenmaal anders, dus collega’s moesten wennen aan de spraak. Maar als je daar eenmaal aan gewend bent, gaat het goed.” Heidi werkt 36 uur per week. Bureau Veritas maakt gebruik van de loonkostensubsidie en no riskpolis. Haar teamleider voert wekelijks coaching gesprekken. Heidi: “Hij heeft mij echt geleerd: ga vragen, ga op onderzoek uit.”

Volwaardige collega

Toen ze kwam werken, heeft Heidi zichzelf in een mail voorgesteld aan al haar collega’s. “Ik ben altijd heel open. En heb vanaf het begin gezegd: als ik hier kom werken, ben ik gewoon een werknemer en niet één of ander liefdadigheidsproject.” Gabriëlle vult haar aan: “Dat heb je aangegeven en ik denk dat het ook heel belangrijk is dat dat gebeurt. Heidi is echt opgenomen in het team.”

Heidi is en voelt zich ook een volwaardige collega: “Collega’s durven ook echt eerlijk te zijn als het niet goed gaat, ze proberen me niet te beschermen. Dat vind ik ook heel fijn. Ik vind het vervelend als ik het stempel handicap krijg.”

De HR-afdeling had zichzelf in 2017 als doel gegeven om tenminste één medewerker aan te nemen. “Nu bevalt het zo goed, dat we nog een nieuwe collega aan willen nemen.  Als je kijkt naar ons personeelsbestand, is het heel logisch dat we hier een vervolg aan gaan geven.” Gabriëlle is daarom in november weer naar de Meet & Greet van het WSP geweest en in gesprek met een nieuwe toekomstige medewerker.

Stap er open in

Gabriëlle vond het lastig om de doelgroep te bereiken. Via het WSP is dit gelukt. “Ik zou in ieder geval de Meet & Greet sessie voor alle werkgevers aanraden. Je kan je niet altijd goed voorstellen hoe het gaat. Als je in contact komt met mensen, dan denk ik dat je vanzelf op ideeën komt. Pas het ook echt op de persoon aan. Stap er open in, ga je niet vastpinnen op een bepaalde omschrijving. Maar kijk echt samen.” Hierdoor heeft Heidi haar droombaan. “Ze krijgen me hier niet meer weg of ze moeten me echt de deur uitzetten.”

 

 

 

 

Contact us

Bureau Veritas

Phone: 088 450 55 00

Send an e-mail
  • ALGERIJE
  • ANGOLA
  • ARGENTINIË
  • AUSTRALIË
  • OOSTENRIJK
  • AZERBEIDZJAN
  • BAHAMAS
  • BAHREIN
  • BANGLADESH
  • BARBADOS
  • WIT RUSLAND
  • BELGIË
  • BENIN
  • BERMUDA
  • BOLIVIA
  • BOSNIA AND HERZEGOVINA
  • BOTSWANA
  • BRAZILIË
  • BRUNEI
  • BULGARIJE
  • BURKINA FASO
  • BURUNDI
  • CAMBODJA
  • KAMEROEN
  • CANADA
  • KAAPVERDISCHE EILANDEN
  • CENTRAAL-AFRIKAANSE REPUBLIEK
  • TSJAAD
  • CHILI
  • CHINA
  • COLOMBIA
  • CONGO
  • CONGO (DEMOCRATISCHE REPUBLIEK)
  • COSTA RICA
  • IVOORKUST
  • KROATIË
  • CUBA
  • CURAÇAO
  • TSJECHISCHE REPUBLIEK
  • DENEMARKEN
  • DJIBOUTI
  • DOMINICAANSE REPUBLIEK
  • ECUADOR
  • EGYPTE
  • EL SALVADOR
  • REPUBLIEK EQUATORIAAL - GUINEA
  • ERITREA
  • ESTLAND
  • ETHIOPIË
  • FIJI
  • FINLAND
  • FRANKRIJK
  • FRANS WEST- INDIË
  • GABON
  • GEORGIË
  • DUITSLAND
  • GHANA
  • GIBRALTAR
  • GRIEKENLAND
  • GROENLAND
  • GUATEMALA
  • GUINEE
  • GUINEE BISSAU
  • HONDURAS
  • HONGARIJE
  • IJSLAND
  • INDIA
  • INDONESIË
  • IRAN
  • IRAK
  • ISRAEL
  • ITALIË
  • JAPAN
  • JORDANIË
  • KAZACHSTAN
  • KENIA
  • ZUID KOREA
  • KOEWEIT
  • LETLAND
  • LIBANON
  • LIBERIA
  • LIBIË
  • LITOUWEN
  • LUXEMBURG
  • MADAGASCAR
  • MALAWI
  • MALEISIË
  • MALI
  • MALTA
  • MAURITANIË
  • MEXICO
  • MONTENEGRO
  • MAROKKO
  • MOZAMBIQUE
  • Myanmar
  • NAMIBIË
  • NEDERLAND
  • NEDERLANDSE ANTILLEN
  • NIEUW-ZEELAND
  • NICARAGUA
  • NIGER
  • NIGERIA
  • NOORWEGEN
  • OMAN
  • PAKISTAN
  • PANAMA
  • PARAGUAY
  • PERU
  • FILIPPIJNEN
  • POLEN
  • PORTUGAL
  • PUERTO RICO
  • QATAR
  • ROEMENIË
  • RUSLAND
  • RWANDA
  • SAINT- PIERRE & MIQUELON
  • SAOEDI-ARABIË
  • SENEGAL
  • SERVIË
  • SEYCHELLEN
  • SIERRA LEONE
  • SINGAPORE
  • SLOWAKIJE
  • SLOVENIË
  • SOMALIË
  • ZUID-AFRIKA (REP.)
  • SPANJE
  • SRI LANKA
  • SURINAME
  • ZWEDEN
  • ZWITSERLAND
  • SYRIË
  • TAIWAN
  • TANZANIA (VERENIGDE REPUBLIEK)
  • THAILAND
  • TOGO
  • TRINIDAD & TOBAGO
  • TUNESIË
  • TURKIJE
  • TURKMENISTAN
  • OEGANDA
  • OEKRAÏNE
  • VERENIGDE ARABISCHE EMIRATEN
  • VERENIGD KONINKRIJK (GROOT BRITTANNIË EN NOORD IERLAND)
  • VERENIGDE STATEN VAN AMERIKA
  • URUGUAY
  • OEZBEKISTAN
  • VENEZUELA
  • VIETNAM
  • JEMEN
  • ZAMBIA
  • ZIMBABWE
  • Andere Website
  • AFRIKA
  • Global Website
  • MIDDEN-OOSTEN
  • ZUIDOOST-AZIË
Kies uw branche, activa en/of benodigde dienst
Uw branche

Uw activa

Onze diensten